Трафикът на хора, често е описван като „модерно робство”, е сериозно криминално деяние, свързано с експлоатацията на хора, които се третират като вещ за продажба. Трафикът е високодоходен бизнес за трафикантите, който генерира печалби в световен мащаб от 7-8 млрд. долара годишно. За жертвите, трафикът на хора винаги е придружен от насилие, контрол, принуда и лъжливи обещания. За мнозинството от хората в България този проблем звучи нереално или далечно, но истината е, че това е един от най-големите рискове пред благополучието на гражданите и обществото в момента.
Трафикът на хора и най-вече на деца, като трансграничен феномен, засяга страните в Източна Европа благодарениена тяхното географско положение, което ги прави страни на произход и транзит. Стратегическото им местоположение прави тези държави особено уязвими към незаконните канали за трафик и контрабанда на хора. Има още няколко причини, които допринасят за тази ситуация, а именно икономическите неравенства между различните групи в обществото в резултат на образователното равнище, безработицата и бедността.
През 2011 година, в сътрудничество с Националната комисия за борба с трафика на хора, БАСП изпълни първия етап на кампанията „Две малки момичета“. Кампанията използва кратък анимационен филм, който цели да информира младите жени в Източна Европа за опасностите да бъдат трафикирани с цел сексуална експлоатация. Филмът проследява историите на две млади жени, които са жестоко измамени от хора, които те познават и на които вярват и са трафикирани и принудени да проституират. Кампанията „Две малки момичета“ действа в 8 държави от Източна Европа (Албания, Косово, Македония, Молдова, България, Беларус, Румъния и Литва).
Първоначалният дизайн на кампанията беше направен от британската благотворителна организация “EAVES“ и беше подкрепена от различни НПО като Ingrid Broad, Women’s Trust Fund, Network for Social Change, Staples Trust, Esmee Fairbairn Foundation, Tudor Trust и Comic Relief. В началото на 2012 година беше договорен последващ грант от Comic Relief, който позволи на кампаниите във всяка държава да развият своя втора фаза на базата на интересни инициативи, създадени през първата й фаза. Предоставена бе и допълнителна подкрепа за администриране и наблюдение.
През 2012 година EAVES и БАСП пилотираха нов подход към децата от най-уязвимите общности в България. Този подход разчита на включването на ромски деца в дизайна и разработването на кратки анимации, които са насочени към основните причини за бедността. Подходът има две взаимносвързани черти: на първо място, продуктът ще бъде разработен на основата на идентифицираните местни нужди на младите хора и на второ място, чрез включването на децата в дизайна на анимациите, ще се създаде пространство за разпространение на широк кръг теми, свързани с трафика, отношението между половете, образованието и др.